תוכנית התאוששות מאסון – GNS כאן כדי לעזור

חשיבות ההגנה על תשתיות מידע בארגונים עסקיים, הינה ראשונה בדרגתה. טכנולוגיית המידע הפכה לקריטית במילוי פונקציות עסקיות שונות, יחד עם השינוי בסגנון העבודה, שהפך לגלובלי ומתנהל סביב לשעון. כדי שלא לאפשר לאסונות שונים לערער את יציבותו של הארגון העסקי, מציעות חברות שונות תכנון של תוכנית התאוששות עסקית להבטחת הרציפות העסקית. חברת GNS מסבירה על משמעותה של תכנית זאת, ואיך היא מונעת ומשקמת נזקים ברמה העסקית, הטכנולוגית והלוגיסטית.

מדוע משקיעות חברות גדולות בין 2%-4% בתכנון התאוששות מאסון?

ראשית נסביר מהי תוכנית התאוששות מאסון של GNS. התוכנית הינה תכנון עסקי חיוני לחברות שפעילותן מושתתת על פעילות טכנולוגית רצופה. הפסקת תהליכים עסקיים כתוצאה מאסון כמו: רעידת אדמה, שריפה, הצפה, התפוצצות פצצה, מחיקה מוטעית של נתונים, קריסת בניין ועוד, עלולה לפגוע אנושות בתחום הכספי והתדמיתי של ארגונים שונים, לפיכך, חברות אלו מעדיפות להשקיע סכום קבוע בתוכנית התאוששות מאסון, שתמנע מהם הפסד גדול הרבה יותר בזמן אמת.

מה כוללת תוכנית להתאוששות מאסון?

בניית תוכנית כזו כוללת מספר פעולות חשובות: בתחילה יש לזהות את היקף תוכנית הרציפות העסקית, שלב זה כולל הערכה של סיכונים עבור נכסי החברה. בשלב השני נעשית הערכת השפעתם העסקית במקרים של אסונות שונים, אלו יכולות להיות השפעות בתחום הכספי או החיצני של הארגון. יש לקבוע מהי המחויבות הארגונית והכספית של הנהלת החברה במקרה של אסון ולהדריך כל מחלקה בחברה לגבי נהלי חירום במקרה של אסון, ושיתוף פעולה בתוכנית ההתאוששות.

אמצעי בקרה – כחלק מתוכנית התאוששות מאסון

כל ארגון הנשען על תשתית טכנולוגית חייב להיעזר באמצעי בקרה של מנגנונים או פעולות למניעה ותיקון של נזקים במקרים של אסון. חשוב לעדכן אמצעי מניעה להתרחשות אסון ככל שניתן, להתקין אמצעי בדיקה לגילוי אירועי אסון מבעוד מועד וכן אמצעי תיקון ושיקום למערכות שנפגעו כתוצאה מאסון. חשוב שלא להזניח מערכות בקרה אלו, ויש לבדוק שהן פעילות ומתועדות אחת לתקופה.

מהן מטרותיה של תוכנית התאוששות מאסון?

תוכנית להתאוששות מאסון, קודם כל מטרתה למנוע התרחשות של מאורעות הפוגעים במערכות הארגון, בנוסף, התוכנית תפעל במקרה של אסון, לצמצום הנזקים. במהלך התוכנית, צוותים ייעודיים יתרגלו את תפעול העסק במצב חירום, ובזמן אמת יפעלו להצלת נתונים ולהתאוששות הארגון תוך זמן קצר.

מהם ראשי התיבות DRP ואיך הן קשורות לתוכנית?

אם אתם מתעניינים בהבטחת רציפות עסקית בחברה שלכם, בוודאי נתקלתם בראשי התיבות: DRP להלן ההסבר: באנגלית מכונה תוכנית התאוששות מאסון: Disaster Recovery Plan, או בקיצור: DRP. חשיבות תוכנית זו היא לאפר כאמור, את המשכיות התהליכים העסקיים בחברה גם במקרה אסון.

תוכנית התאוששות מאסון – תוכנית הביטוח מפני תקלות בארגון

ארגונים בכל גודל נדרשים לתוכנית התאוששות מאסון כדי לבטח את עצמם במקרה של פגיעה במערכות השונות. פנו עוד היום לחברה לתכנון התאוששות מאסון והבטיחו את המשכיות ורציפות התנהלות התקינה בחברה שלכם.

נגישות